4gamers.be

Preview - LEGO: The Hobbit

Door GuerrillaDawg, 15-03-2014 00:05

Het is ongeveer een jaar geleden dat we Rex Fury op de hielen zaten als Chase McCain in Lego City Undercover. Nadat we de crimineel hadden gevangen, was het tijd om het Marvel-universum een bezoekje te brengen in Lego Marvel Super Heroes. Ten slotte redden we de wereld nog even snel van Lord Business in Lego The Movie Game. Nu is het echter tijd om opnieuw naar Middle-Earth te gaan, want een zekere draak wil zijn goud niet afstaan.

Na de game-adaptatie van de Legofilm krijgen we nu een traditionelere Legogame voorgeschoteld. Het landschap is niet meer volledig gebouwd uit Legoblokjes, maar krijgt terug een realistischere stijl. Een echte verrassing is het natuurlijk niet, gezien er een goede balans moet zijn tussen het bronmateriaal en het speelgoed. Toch hebben ze een belangrijke feature uit de Lego Movie Game wel meegenomen. De 'mini-builds' zitten namelijk ook in Lego: The Hobbit. Niet iedereen heeft misschien de filmgame gespeeld, maar dat was best wel een leuke toevoeging. Het is een soort minigame waarbij de speler een Lego-handleiding krijgt voorgeschoteld en af en toe het volgende blokje moet selecteren terwijl er zich rechts op het scherm een willekeurige creatie wordt gebouwd.

LEGO The Hobbit screenshot

Uiteraard biedt de game ook nieuwe zaken aan. Zoals James Norton, senior producer, aanhaalde tijdens onze presentatie zijn dat de dwergen. Buiten de humoristische scènes die nog grappiger zijn uitgewerkt dan in de films, bieden ze ook enkele nieuwe gameplaymogelijkheden. De grootste daarvan is wellicht het buddy-up systeem. Tijdens een mini-boss gevecht tegen de Goblin King moesten we met onze dwerg op een andere dwerg springen om daarna een speciale 'buddy-up' aanval uit te voeren. Enkele minuten later werden we dan weer geblokkeerd door een horde hoblins en moesten we met twee dwergen tegelijkertijd een boomstam grijpen om die daarna als stormram door de horde te gebruiken. Hilarisch om te zien.

Naast het buddy-up systeem is er ook een lichte aanpassing gebeurd aan het combat systeem. Daar kan je nu een knop inhouden om een speciale aanval uit te voeren, een unieke animatie voor elk karakter. Heel af en toe voert je personage ook een slow-motion finisher uit. De camera gaat dan in close-up, iets wat ons doet denken aan andere actie-games zoals bijvoorbeeld Assassin's Creed. Het combat-systeem blijft verder wel grotendeels gelijk aan de voorgaande games, waarmee we dan bedoelen dat de moeilijkheidsgraad nog altijd op een laag pitje ligt en dat sterven eerder uitzondering dan regel is. Gezien de games vooral bedoeld zijn voor kinderen, kunnen we daar moeilijk een probleem in zien.

LEGO The Hobbit screenshot

Eén belangrijk punt van deze game is natuurlijk wel dat het slechts twee van de drie films zal bevatten, wat ervoor zorgt dat je eigenlijk een onvolledige ervaring krijgt. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat men dit doet (de Lego Harry Potter-adaptatie werd ook in twee gesplitst, maar daar had je wel meer films per game en die was ook veel langer). Hier hebben we te maken met een vrij kort boek dat uitgerekt werd naar drie films en waarvan we nu slechts twee films krijgen. De ontwikkelaar verzekert ons wel dat er meer dan genoeg content in de game (meer dan 80 personages, grotere open wereld dan lord of the rings en meer dan 150 quests) zit en er werd ook steeds gezegd dat de game niet minder lang zal zijn dan andere Lego games, maar het blijft natuurlijk de vraag of je na het uitspelen van deze game niet achterblijft met een gebrekkig einde.

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam